Luang Prabang

7 november 2016 - Luang Prabang, Laos

Vandaag zijn we na een stevig ontbijt met de mountainbike op pad gegaan om de stad te verkennen. Samen met onze gids Hot( hij deed zijn naam eer aan vandaag) zijn we het koningspaleis en tempels gaan bekijken. Eerst komen we bij het Royal Palace. Hier hebben ze een museum van gemaakt. De binnenkant met alle spullen is mooier dan de buitenkant. Verder een bezoek aan de Vatxieng Thong tempel. Hier zijn de muren ingelegd met mozaïek. Nu gaat dit verhaal eens niet over Budha, maar over de gewone man. Dan gaan we verder naar de Stupa Wat Vision. Hier gaan we verder naar Wat Mai. Deze wordt bewondert om zijn houten dak. Dan is het tijd voor de lunch. Heerlijk op het terras met uitzicht op de Mekong rivier. Deze rivier word elke keer breder  door de vele regenval in augustus, waardoor de wal instort .Toen stond het water tot aan de straten. Het is onvoorstelbaar hoe krachtig het water dan is. Na de lunch gaan we verder Naar Wat Phonpao. Deze tempel ligt op de heuvel en geeft een fantastisch uitzicht over Luang Prabang. Daarna fietsen we verder en komen aan in de dorpjes net buiten Luang Prabang. Hier word nog geweven met zijde en er werd papier gemaakt.  Heel veel werk, maar mooi om te zien. We fietsen terug naar het hotel om af te koelen in het zwembad. Vanavond gaan we eten bij L'elephant restaurant. Het ziet er goed uit. We krijgen Loa food. Wat hebben we hier lekker gegeten. We lopen nog even over de avondmarkt, maar het is gaan regen, dus alle mensen zijn al een beetje aan het opruimen. We wachten op de taxi van het hotel en gaan na een weer mooie dag lekker slapen.

Groetjes Edwin en Sabine.

1. Joke en Gerrit:
    8 november 2016
    Ziet er allemaal goed uit, we zien dat jullie genieten. Ga hier vooral mee door, we kunnen ons wél voorstellen dat het allemaal vermoeiend is, vooral veu'r oale leu hahaha, ben gisteren met je pa wezen snoeken in de polder en bie oo'ns doot alle bott'n zeer van dat gesjouw hahaha....
    groetjes en geniet ervan met z'n tweetjes énn do veurzichtig an he!!!
    Joeke en gerrit
  2. Jose:
    8 november 2016
    Hallo buurtjes, zo te zien gaat het wel goed met jullie. Mooie foto's en mooie verhalen. En lekker eten hoor er ook bij. En een massage op zijn tijd doen ook wonderen. Geniet er maar lekker van,jullie hebben het verdient. Liefs de buren.
  3. Oom Theo en tante Eefje Sprakel:
    9 november 2016
    Wij horen gisteren van je pa dat jullie op reis zijn, hebben jullie reis verslagen en foto's gezien. Mooi land en lekker eten hebben zij daar. Een wel bekende noedels soep zie ik op de foto. Wij noemen het bami-kwa. Veel plezier met jullie reis en liefs van ons