van Packbeng naar Luang Prabang

6 november 2016 - Luang Prabang, Laos

Hallo lieve mensen,

Vandaag zijn we om 6.00 uur opgestaan. We vertrekken om7.30 uur met de boot naar Luang Prabang. Voordat we naar het onbijt gaan ziet edwin aan de overkant van de rivier olifanten. Ze gaan het water in om te wassen. Deze olifanten zijn gepensioneerd. ha,ha. zij hoeven dus niet meer het zware werk te doen. Nu alleen nog genieten van elke morgen een welverdiend bad na al het werk dat ze jarenlang hebben moeten doen. Dan gaan we naar de boot. Veel van dezelfde mensen zijn weer aan boord. We gaan eerst een bezoek brengen aan de Pac Ou  grotten.Dit heiligdom herbergt honderden boedha beelden en wordt al eeuwen vereerd. Daarna meren we nog aan bij een plaatselijk dorpje om de Lao whisky te proeven. Na 40 minuten verder te hebben gevaren komen we aan in Luang Prabang. de chauffeur van het busje staat ons al op te wachten. Het eerste wat we gaan doen is inchecken en een duik in het zwembad. Heerlijk. Het was een warme dag vandaag. S' avonds gaan we nog naar de stad om iets te eten. Het eten in dit restaurant valt tegen. Maar ja, je kunt niet alles hebben. Morgen gaan we een ander restaurant. Morgen gaan we de stad verkennen met de fiets.

Groetjes Edwin en Sabine.

1. Jose:
    7 november 2016
    Wat een mooi verhalen mooie foto's. Geniet er lekker van. Liefs van ons.