van Batambang naar Phnom Penh

16 november 2016 - Phnom Penh, Cambodja

Vanmorgen zijn we om 8.30 uur  met de auto vertrokken naar Phnom Pehn. Het word een rit van 5 uur met een tussenstop in Odung. Dit is de voormalige hoofdstad van Cambodja. Hier bezoeken we een tempel boven op de berg. Van bovenaf hebben een geweldig uitzicht. Dan rijden we verder voor het laatste stuk naar Phnom Pehn. We komen eerst in de voorstad. De wegen zijn hier nog niet af. We denken dat de vooruitgang sneller gaat dan de infrastructuur. Maar ja, zolang er maar toeristen komen kunnen ze weer verder met goede wegen bouwen. Onderweg zie je hoe mensen allerlei spullen vervoeren. Zo zien we een bus die zo volgeladen is dat de bagage met touwen is vastgemaakt en de klep openstaat. Op deze bagage zitten dan ook nog mensen of fietsen, bromfietsen, etc. De ander heeft zijn brommer volgeladen met huisraad, kippen  of matrassen. De Tuk Tuk wordt ook vaak gebruikt om koeien en waterbuffels mee te vervoeren. Als ze dat bij ons zouden doen werden we gelijk van de weg gehaald. Ha, ha. We gaan het hotel even verkennen. Eerst even wat drinken en iets hartigs. Dan gaan we naar het zwembad. Deze is boven op het dak. Echt super. Wat een uitzicht, zeg. Morgen gaan we een stadstour maken met een gids.

Groetjes Edwin en Sabine

1. Joke en Gerrit:
    16 november 2016
    Deze stad heeft een droevige geschiedenis, onder het regime van rode Khmer zijn hier véél onschuldige mensen afgeslacht, denkend aan de "Killing Fields" in de omgeving.
  2. Bertie:
    ong.500 traptreden gelopen?
    Waren die apen nog een beetje rustig ?
    Zijn jullie niet op het Tongle Sap meer geweest.
    Mooie kiekjes trouwens.
    Groetjes.
  3. Bertie:
    16 november 2016
    Sabine, Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele jaren met heel veel mooie reizen.
  4. Chantalle en Jeroen:
    17 november 2016
    Hallo Sabine en Edwin ten eerste van Harte gefeliciteerd met jou verjaardag Sabine en we wensen jullie nog vele mooie jaren/reizen toe.
    Wat een fantastische mooie reis zijn jullie aan het maken leuk hoe jullie het verwoorden een genot om te lezen ga zo door de foto`s zijn in druk wekend om te zien.
    geniet nog lekker van jullie mooie reis.
    XXX Uit Didam.
  5. Jose:
    17 november 2016
    Hallo Sabine , gefeliciteerd met jou verjaardag en nog vele jaren in goede gezondheid. En wensen jullie een hele fijne dag toe met jou verjaardag op vakantie. Geniet er lekker van. Groetjes aan Edwin. Liefs van ons.
  6. Joke en Gerrit:
    Hoi Sabine,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, maak er een mooie dag van met z'n tweetjes en geniet nog veel de laatste week van de vakantie!!!
    Groetjes
    Joke en Gerrit