van Siem Riep naar Battambang

15 november 2016 - Siem Reap, Cambodja

Na een goed ontbijt  worden we opgehaald bij het hotel en  worden we  naar het busstation gebracht. Hier gaan we in de Mekong Expres bus. Het is een luxe bus en smaakvol ingericht met gordijntjes en franjes. Ha, ha. We rijden er 3 uur over. In Batambang worden we opgehaald door een Tuk Tuk die ons naar het hotel brengt. Blijft leuk dit vervoersmiddel. Het is een brommer met een aanhanger en daar zitten wij in met koffers en al. Battambang is de op 1 na grootste stad van Cambodja. Aangekomen bij het hotel worden we verwelkomd door een Nederlandse eigenaar. Ik vroeg hem hoe hij hier in Battambang zo verzeild was geraakt. Hij heeft hier eerst 3 jaar lang vrijwilligers werk gedaan in Siem Riep en is toen zijn vrouw tegengekomen. Nu heeft hij samen met haar een hotel die ze zelf hebben gebouwd. Voorheen was dit een rijstveld. Je bevindt je echt in een oase van rust. Erg smaakvol ingericht. Hier blijven we 1 dag en dan gaan we verder naar Phnom Penh.

Groetjes Edwin en Sabine

Van reisblog naar fotoboek