op naar Vang Vieng

9 november 2016 - Vang Vieng, Laos

Vandaag worden we om 8.00 uur opgehaald om met de bus naar Van Vieng te rijden. Het wordt een rit van 5 uur. We komen aan op het busstation en de koffers worden boven op het dag gepakt. Het is een gedeelde minibus. Nou, het was me een rit. Het leek wel op 1 van de gevaarlijkste wegen van de wereld. Het regende, dus de wegen waren vol modder en de weg er naar toe was nog lang niet af. Boven in de bergen was er zo'n dichte mist dat je niets meer zag. Ineens stopt de chauffeur boven op de berg in de dichte mist. Hij stapt uit en wij vragen wat we hier doen. Pee, pee, zegt hij. In de mist zien we een gebouw waar restroom op staat. ha, ha.. Het ziet er ook nog netjes uit ook. We gaan allemaal plassen en zetten onze reis voort. Daarna zijn we over rotsen  verder gereden en daarna nog meer potholes in de weg. Dan weer 10% omhoog en dan weer omlaag. We hadden gelukkig een goede chauffeur. De natuur is prachtig onderweg. Heel groen en bergachtig. Toen we in Van Vieng aankwamen moesten we met de Tuk tuk naar het hotel. Het hotel was niet veel. Naast ons werd een nieuw hotel gebouwd, dus dat was behoorlijk veel lawaai. Ook in het hotel werd gewerkt. Dus veel getimmer en geboor.  Maar ja, we zijn hier 1 nacht en dan gaan we verder. We gaan vanavond eten in het dorp aan de rivier. Heel  Van Vieng  is in aanbouw. De hotels schieten als paddestoelen uit de grond. Morgen gaan we naar Vientiane. Dan worden we om 9.00 uur opgehaald.

Groetjes Edwin en Sabine

1. Oom Theo en tante Eefje Sprakel:
    10 november 2016
    wat een belevenis hebben jullie meegemaakt met de rit naar de volgende plaatst van jullie reis, de wegen zijn niet zo mooi als hier. Zo iets hebben wij ook mee gemaakt in Indonesie met een auto rit naar een dorpje hoog in de bergen. Maar de uitzicht op de foto van bergen is mooi. liefs van ons
  2. Eddy&Willy:
    11 november 2016
    Wat een geweldige reis. Het is echt genieten om jullie verhalen te lezen en de foto's te bekijken!
    Nog heel veel vakantieplezier!