van st. Elena naar Samara

17 november 2017 - Sámara, Costa Rica

Hallo lieve mensen,

Allereerst wil ik jullie bedanken voor alle felicitaties via app en logboek. Ik werd s' nachts wakker van alle app's die binnen kwamen. ha, ha. We gaan vandaag naar onze 1 na laatste bestemming en dat is Samara. Samara ligt aan de zee. Maar eerst ontbijten. We zitten net goed en wel aan het ontbijt en de eigenaar komt naar mij toe en vraagt of ik jarig ben vandaag. Ik knik en ik krijg een stuk chocoladetaart met een kaarsje erop. Toen werd het personeel bij elkaar geroepen en gingen ze zingen. Echt super. Het bleek dat Edwin dit geregeld had. Echt super lief. Ik voel me echt jarig vandaag. Maar dat was nog niet alles? Ik moest ook nog op de foto. Ze hadden een zelfgemaakte fotolijst gemaakt en zij maakten een foto. Ik was namelijk de eerste die haar verjaardag daar vierde. Dit zou ook op de site komen te staan. Echt super leuk. We pakken de laatste dingen in en nemen afscheid van hen en gaan rijden. Het zal iets meer dan 3 uur zijn.We rijden door een heuvelachtig landschap met stijgingen en dan weer dalingen. Het is mooi groen en dit gedeelte staat bekend om de ranches. Hier zitten vooral boeren met hun vee en veel paarden. Gelukkig is de weg niet zo snel als van Fortuna naar Monte verde. De weg is al snel geasfalteerd, maar toch nog uitkijken voor de bekende potholes. We komen aan in Samara. Het is een klein dorpje, maar de lodge is erg leuk. Heeft een zwembad en we komen al gauw aan de praat met de eigenaresse. Zij komt uit Frankrijk en heeft dit samen met haar man opgezet. Ze hebben Sophie ( ook frans) in dienst die 6 maanden werkt en dan weer verder trekt voor vakantie en dan weer werken. Zo reist zij de hele wereld rond. Geweldig toch? We gaan eerst een biertje pakken en dan even kijken bij het strand. De kant die wij uitliepen is een strand waar niemand ligt en er staat ook een bord. Beware Crocodiles !!!!!!!Of hier werkelijk krokodillen zitten weet ik niet, maar we gokken het er niet op. We lopen terug en nemen een duik in de pool. We gaan nog even wat inkopen in het dorp doen en s' avonds gaan we bij de lodge eten. Er staat vis op het menu. Heerlijk. Dan komt Ingrid ( ook frans) naar mij toe en zegt. Jij bent vandaag toch jarig?? Ik zeg, dat klopt. Je krijgt van ons het dessert. Komt ze aan met het dessert en een kaarsje. En weer gaan ze zingen, maar nu ook de mensen in het restaurant. Echt, zo leuk. Later krijgen we van de kok een koffie likeur van het huis. Nou, mijn verjaardag was super. We zitten nog even na en gaan dan slapen.

Groetjes Edwin en Sabine.xxx

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Eddy&Willy:
    18 november 2017
    Van harte gefeliciteerd! Wat heb je een super verjaardag gehad! Wat leuk dat iedereen er zo bij betrokken was!!!
    Maar wat hebben jullie ook een geweldige vakantie!
    Wij genieten enorm van jullie verhalen.
    Over vier weken gaan we kijken of jullie verhalen wel kloppen! Ha, Ha!
    En wij hebben ook een toekomstige jarige bij ons! 25 december. Benieuwd of hij ook wordt toegezongen!
    Nog even heerlijk genieten van Costa Rica. Zie je binnenkort!
  2. Karin:
    19 november 2017
    Hoe bijzonder is het om je 9e verjaardag te vieren in costa rica !!!! Wat hebben ze dat leuk gedaan voor je ! Blijf genieten. Tom en karin X