sihanoukville

18 november 2016 - Sihanoukville, Cambodja

We zaten gisteren aan het eten en ineens klonk het Happy Birthday lied. Ik kijk Edwin aan, maar hij heeft niets gezegd dat ik jarig ben. Vreemd. Het was een leuke verjaardag. Vandaag worden we opgehaald  om 8.00 uur om naar de laatste accommodatie te gaan. Het word een rit van 4 uur. We gaan naar het strand. Lekker 3 volle dagen bijkomen en alles de revue even weer laten passeren. Onderweg verandert het landschap continue. Dan zie je de rijsvelden met de koeien en de waterbuffels. Dan de dorpjes tussen waar weer handel wordt verkocht. En dan bergachtig landschap.  We kletsen gezellig met de chauffeur. Uit het gesprek blijkt wel  dat de Cambodjanen niet erg blij zijn met de regering. Het is 1 grote corrupte bende zegt hij. Ik kan me dit wel voorstellen, want 1 van de ministers heeft ook in het pol Pot regime gezeten. Als je gaat demonstreren tegen de regering dan ben je er bijna zeker van dat je wordt gearresteerd. Dus niemand durft hier iets over te zeggen. Hij verteld dat er nu nog mensen worden gedood, omdat ze openlijk tegen de regering zijn.  Ook de politie is corrupt. Ze houden je aan voor niets en dan moet je betalen. Zo ook bij ons. Zo wordt de kas mooi weer gespekt.Iedereen praat  er onderling over, maar verder durven ze niet.We komen aan in Sihanoukville bij het Tamu hotel.  We bedanken de chauffeur en wensen hem alle goeds. We zitten aan het eind van de weg, dus heerlijk rustig. Geen toeterde auto's en brommers meer. Het ziet er super uit. We zitten in een standaard kamer met uitzicht op het zwembad. De wc en badkamer zijn in de open lucht. Dit hebben we ook al een keer in Botswana gehad. dat is heel apart. hier gaan we ons zeker vermaken. Vandaag zagen we nog dat Namaste reizen een artikel op Facebook had gezet over ons i.v.m met de Pack for a Purpose.

Namaste  reizen

18 november om 8:26 ·

Onze reizigers Edwin en Sabine gingen op reis met een bijzonder doel, ze bezochten het project 'Pack a for Purpose' in Packbeng, Laos. Deze organisatie zet zich in voor de zorg van de lokale bevolking en bied hen de hulp die zij nodig hebben.

Voorafgaand aan de reis verzamelden Edwin en Sabine een koffer vol spullen en ontvingen een hoop donaties. Tijdens hun reis brachten ze de koffer bij een kliniek van dit project. Een zeer goed initiatief!

Leuk, he? Ik hoop dat dit meer mensen stimuleert om altijd iets mee te nemen voor de bevolking als ze op vakantie gaan.

Groetjes Edwin en Sabine

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade