Saraqipui

14 november 2017 - Arenal, Costa Rica

Vandaag gaan we richting Saraqipui. Hier slapen we in het regenwoud. Het is een 3,5 uur rijden. Eerst nog even goed ontbijten voor we op pad gaan. Ik moet zeggen dat de wegen perfect zijn.Het lijkt wel of de wegen pas zijn vernieuwd. We komen aan in Sarapiqui. Een grote oprijlaan. We parkeren de auto voor de ingang van het hotel en checken in. De bungalow is een soort rondavel met 6 hotel kamers. Het is weer een warme dag. We pakken de zwemkleding en gaan eerst afkoelen. We hebben de camera's bij ons. Voor het geval dat we nog wat tegenkomen.De omgeving is geweldig. Een zwembad midden in het regenwoud. Fantastisch. Het wemelt hier van de vogels, reptielen en eekhoorns. de eekhoorns zijn echt leuk. zij gebruiken hun staart net als in Afrika als zonnenscherm. Ook zijn er veel orchideën. Prachtig om te zien. Edwin staat in het zwembad en schrikt op van iets dat achter hem langs vloog. Het is een lizard die over het water kan lopen. ha,ha. Deze noemen ze ook wel de Jesus Lizard. We zetten hem dan ook gauw op de foto. Dan vliegt er een toekan voorbij. Ik  snel in de aanslag met mijn camera en YES. Ik heb hem erop. Later zitten we bij het zwembad en er komt er nog 1 voorbij. Ook deze is mooi. Deze heeft andere kleuren We maken nog een paar foto's van hagedissen en wat vogels. Onze dag kan niet meer stuk. Hier wordt je toch blij van. We blijven vanavond in de lodge eten, want het komt ineens met bakken uit de lucht. En een onweer. Niet normaal. Ed lag net even op bed te dutten en die schrok zich een hoedje van de onweersknallen. Het eten was heerlijk en we zitten nog even na als ineens onze stoel beweegt. En dan nog en keer. Het duitse stel wat er ook nog zit voelt het ook. Wat blijkt, is er een aardbeving geweest op een aantal kilometers van San Jose. Een aardbeving van 6.6 op de schaal van richter.Het personeel is ook geschrokken en doet de tv aan om te kijken of er nieuws is. Het blijkt het dorp Cojo te zijn aan de kust. Er is daar niet veel schade, maar het was voor ons een rare ervaring. Dit hadden we nog niet meegemaakt. We gaan naar onze lodge en het begint weer te regenen. En hoe. Dit gaat zo de hele nacht door met af en toe een knal onweer. Tja, het heet natuurlijk niet voor niets Rainforest. ha, ha.