Peurto de Viejo de Talamanca

9 november 2017 - Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica

Vandaag gaan we na het ontbijt terug met de boot door de kanalen om daar te worden opgehaald om met de bus door te reizen naar  Guapiles(ongeveer 3 uur rijden). Op deze weg zien we dan eindelijk een luiaard. wat super om te zien. ze kijken je aan alsof ze lachen. hebben heel wat foto's gemaakt. Hier hebben we de lunch om 13.00 uur. En dan wachten op het auto verhuurbedrijf. En natuurlijk zijn deze niet op tijd waardoor we pas om 13.45 uur in de auto zitten naar de volgende plek. het is een drukke weg, maar het rijd door. we hebben een Toyota 4 WD. We hopen op tijd aan te komen bij de lodge voordat het donker wordt. De spaanse mensen die waar we vanaf San Jose mee reisden zijn eerder weg gegaan en rijden ook naar dezelfde lodge als wij. We komen uiteindelijk om 17.15 uur aan bij de lodge en checken in. We zitten net als Tortequero bijna direct aan het strand. Alleen dit strand is mooier. Dit is echt caraïbisch strand. Er zitten hier ook veel muggen. Dus.... smeren maar weer. We zitten weer in een hut waar de ramen met horren zijn. Dus je hoort weer alles. Deze plek is super. Peurto Viejo de Talamanca staat bekend om zijn diversiteit aan mensen. Backpackers, hippies, mensen van alle nationaliteiten. We gaan wat drinken en eten net om de hoek van onze lodge.Het is een klein tentje, maar er heerst een leuke sfeer. 2 dames zitten aan een grote tafel en nodigen ons uit om bij hen aan de tafel te komen zitten. We komen al gauw aan de praat en het is erg gezellig. 1 van de dames woonde hier en had haar vriendin op bezoek. We mogen nog wat eten van hen proeven. Erg lekker. We bestellen eten en een biertje. Het eten is erg lekker en niet duur. We komen met de dame van het eettentje aan de praat en zij vertelde dat ze vorig jaar naar Thailand is geweest. De zelfde tijd als wij vorig jaar. Dus hebben we daar ook nog mee gekletst. Kortom we hadden weer een gezellige avond. Hier komen we vast weer.

Groetjes Ed en Sabine.