San Jose- Tortequero

7 november 2017 - Tortuguero, Costa Rica

De wekker gaat om 5.45 uur. We worden om 6.30 uur opgehaald voor een 6 uur durende reis naar Tortequero National Park. Dit park wordt ook wel de Amazone van Costa Rica genoemd. Het beschikt over een uniek kanalen en lagunelandschap omringt door dichte oerwouden. Met de bus worden we naar de plek gebracht waar we met de boot door de kanalen naar de lodge worden gebracht. Onze gids is Fernando en hij weet ontzettend veel van het oerwoud met alle dieren. Hij heeft ook echt plezier aan zijn werk. Dat kun je goed zien. Hij heeft ook meegewerkt met onderzoeken over de dieren en planten die in het oerwoud leven en groeien.  lunchen.  Onze reis gaat verder door het Carrillo National Park. Hier zie je de eerste vegetatie van Costa Rica. Daarna maken we een stop om te gaan lunchen. Een ontbijt uit Costa Rica. Bonen en rijst en fruit. Het smaakt prima. De reis gaan verder door bananen plantages. hier kunnen luiaards zitten, maar vandaag niet. dat zou ook wel mooi zijn. We komen aan bij de boot en deze brengt ons naar de lodge. De boortocht is super. je vaart letterlijk door her oerwoud met alle geluiden erbij. Aangekomen bij de lodge krijgen we de sleutel en trekken eerst wat koelere kleding aan. dat is wel nodig, want het is tropisch warm. Om 19.00 uur gaan we eten  We doen een nacht boottocht van 20.00 uur tot 22.00 uur. Erg interessant om te zien hoe deze mensen de kleinste beestjes kunnen zien. Hier zijn de dieren niet bang voor mensen dus ze blijven gewoon zitten. heel apart. We gaan weer terug van een mooie tocht en gaan dan lekker slapen. de lodge heeft open ramen met horren dus je hoort alle geluiden. Op naar de volgende dag.

1. Jose:
    11 november 2017
    Hallo buurtjes, mooie verhalen en veel meegemaakt. Geniet er lekker van. Liefs van ons.